ÇÖZÜM MERKEZİ

Tablo Excel’de Oluşturulup Word’e Nasıl Atılır?

Adım adım, yapılışını anlatıyorum:

1_ Önce, tablomuzu Excel’de hazırlıyoruz.

2_ Görünüm’den “Sayfa Düzeni” seçiyoruz. Yaptığımız tablonun, 1 sayfaya sığıp sığmadığını kontrol ediyoruz.

3_ Excel’de “Yazdırma Alanı Belirle”den, tablomuzu tamamını tek 1 sayfaya sığacak şekilde ayarlıyoruz.

4_ Excel’de, Sayfa Düzeni görünümündeyken, sayfanın üzerinde boş bir yere tıklıyoruz. Sonra “CTRL ve A” tuş kombinasyonu ile Select All yapıp, sayfadaki bütün içeriği kopyalıyoruz.

5_ Boş bir Word dosyası açıyoruz. Bu boş sayfaya “CTRL ve V” tuş kombinasyonu ile Paste işlemi gerçekleştiriyoruz. Tek bir sayfaya sığmadıysa, aşağıdaki Düzen/ Kenar Boşlukları ölçülerini özel olarak giriyoruz:

6_

1cm: Üst, Alt

1,27cm: Sol, Sağ

7_ Word’deki Tabloyu, tablonun sol üst köşesinde beliren transparan 4’lü + şeklindeki ok bütününe tıklayıp, “Ortala” yapıyoruz.

8_ Üst, Alt, Sol ve Sağ’daki boşlukları, metnin ve nesnelerin düzgünce pozisyonlandırılmış mı kontrol edip, Word metin dosyamızı kaydediyoruz.